Święta to magiczny czas. Pod wieloma względami. Także pod względem jedzenia. To czas kiedy nasze stoły wręcz uginają się od jedzenia. Bywa, że wizyty rodzinne to wielkie wyzwanie. Te głosy Cioci czy Babci „No jeszcze trochę, prawie nic nie zjadłaś. A serniczka próbowałaś?” Cóż – czasem bywa trudno… Mam jednak kilka sposobów, aby uniknąć przeciążenia żołądka w czasie świąt

1. Pij dużo wody – woda wspaniale wypełnia żołądek, nawadnia nasz organizm i przy tym nie jest kaloryczna. Może być woda z cytryną, z miętą, lionką, ogórkiem i cytryną – możliwości mnóstwo!

2. Przeżuwaj dokładnie pokarmy – daj sobie czas na zjedzenie posiłku. Zobaczysz o ile mnie wtedy zjesz. No i żołądek będzie wdzięczny, bo łatwiej mu będzie trawić

3. Nakładaj połowę porcji na talerz. Kiedy jest dużo pysznych rzeczy chcemy spróbować wszystkiego – nakładaj więc małe porcje, aby spórbować, ale nie przejeść się

4. Ruszaj się – spacery, rower, bieganie czy co tam Ci w duszy gra. Ruch jest zawsze wskazany. A często święta spędzamy przy stole a nasza aktywność fizyczna ogranicza się do przemieszczania między kuchnią a salonem

5. Jedz warzywa  – tyle, ile się da! Warzywa to cenne źródło witamin, składników mineralnych i błonnika. Często niestety zapominamy o tym dodatku. Warto więc zadbać o warzywa wcześniej, aby pojawiły się na naszym stole

6. Bądź uważna  – gdy czujesz, że Twój żołądek jest już pełen nie jedz na siłę. Uczucie przejedzenia wciąż jest zbyt częstym gościem przy świątecznym stole.